نادر عقیل انصاری اسلامی تاریخ میں یونان و روم کے فکری تصورات کی یورش، منگولوں کے حملے، اور صلیبی جنگوں جیسے مصائب معلوم و معروف ہیں، اور ان میں مضمر خطرات کی سنگینی سے مسلمان بالعموم باخبر ہیں۔ یوروپی استعمار زہرناکی میں ان فتنوں سے بڑھ کر تھا۔ مغربی استعمار کا تہذیبی...
سنت ، بیانِ احکام اور غامدی صاحب ( قسط دوم)
جاوید احمد غامدی اور بنو امیہ کے سرکاری بیانیہ کی ترجمانی
عامر حسینی جاوید احمد غامدی صاحب کی سوشل میڈیا پر ایک ویڈیو وائرل ہوئی ہے۔ اس ویڈیو میں ان سے حضرت علی ابن ابی طالب کرم اللہ وجہہ اور معاویہ ابن ابی سفیان کے بارے میں سوال ہوا کہ کس کا موقف درست تھا۔ اس کے جواب میں انھوں نے جو گفتگو کی اس کا لب لباب یہ تھا:۔ غامدی...
حدیثِ عمار رضی اللہ عنہ
ایڈمن آف اسلام اینڈ ڈائورسٹی حدیث نبوی، حدیث عمار (رض) ہمارے لئے قطعی نص ہے اور رسول اللہ (ع) کی نبوت کی واضح نشانیوں میں سے ہے اور ہمارے لئے خط احمر کا درجہ رکھتی ہے،اس پر تشکیک کرنے والا ہمارے نزدیک ضال ومضل ہے – غامدی صاحب نے اس صحیح حدیث کا انکار کر کے اپنی ناصبیت...
امام النواصب جاوید غامدی
احمد الیاس ہر ضلالت کی طرح ناصبیت بھی اپنی ہر بات کی تردید خود کرتی ہے۔ ایک طرف یہ ضد ہے کہ سسر اور برادر نسبتی کو بھی اہلبیت مانو، دوسری طرف انتہاء درجے کی بدلحاظی اور بدتمیزی کے ساتھ امام النواصب جاوید غامدی کہتے ہیں کہ داماد اہلبیت میں نہیں ہوتا لہذا علی بن ابی...
سیدنا علی اور سیدنا معاویہ کی سیاسی اہلیت کا تقابل
محمد فہد حارث محترم جاوید احمد غامدی کے سیدنا علیؓ اور سیدنا معاویہؓ کے شخصی فضائل و سیاسی اہلیت کے تقابل سے متعلق ایک ویڈیو بیان کو لیکر آج کل کافی شور مچا ہوا ہے۔ اس سے پہلے کہ ہم اس ویڈیو کے سلسلے میں جناب جاوید احمد غامدی صاحب کی شخصیت پر تبصرہ کریں جیسا کہ بیشتر...
کیا سیدنا علی کوئی مغلوب حکمران تھے ؟
شاہ رخ خان غامدی صاحب سیدنا علی -رضی اللہ عنہ- کی حکومت کے متعلق یہ تاثر دیے چلے آ رہے ہیں کہ سیدنا علیؓ اپنی سیاست میں ایک کمزور حکمران تھے۔ جب کہ ابھی تک یہ بات سمجھ سے بالاتر ہے کہ موصوف کے نزدیک سیاست کس چیز کا نام ہے؟ اگر غلبہ کی بات کی جائے تو وہ تو سیدنا علیؓ...
حسن بن عل
غامدی صاحب کے اصول حدیث قرآن میں کسی قسم کا تغیر اور تبدل نہیں کر سکتی (یعنی نہ تنسیخ کر سکتی ہے نہ تخصیص اور یہی معاملہ مطلق کی تقيید كا بھی ہے) کی روشنی میں حدیث قرآن کے مطلق (لفظ) کی تقيید نہیں کر سکتی یعنی ان کے اصول کی روشنی میں مطلق (لفظ) کی تقيید بھی بیان (وہ بيان جس کی ذمہ داری رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کے ذمہ ہے) کی کیٹگری سے باہر کی چیز ہے. اس کے برخلاف مولانا امین احسن اصلاحی بذریعہ حدیث قرآن کے مطلق کی تقيید کے قائل ہیں۔
اس كى ايک مثال اس طرح ہے کہ قرآن نے حالت احرام میں بال منڈوانے کی صورت میں فدیہ لازم کیا ہے اور کہا ہے کہ یہ فدیہ روزے میں سے یا کھانے میں سے یا قربانی کی صورت ادا کیا جائے گا. اب قرآن نے نہ روزے کی تعداد مقرر کی ہے نہ خیرات کی مقدار نہ کوئی خاص قربانی كا جانور. لیکن جب ہم حدیث کو دیکھتے ہیں تو حدیث قرآن کے اطلاق میں تقيید پیدا کر رہی ہے یا دوسرے لفظوں میں قرآن میں وارد روزے اور خیرات کی مطلوب صورت اور کم از کم مقدار کا تعین کر رہی ہے اور وہ حدیث (صحیح بخاری ١٨١٥) میں تین روزے، چھ مساکین کو کھانا کھلانا (ایک مسکین کو آدھا صاع) اور قربانی کے جانوروں میں سے کوئی بھی جانور بطور فدیہ دینا بیان کیا گیا. لہذا امتثال امر تب ہی قرار پائے گا جب اس اس بیان کردہ کم از کم مقدار پر پورا اترا جائے گا۔
لیکن غامدی صاحب كا زیر نظر آیت کی تفسیر میں اس حدیث کو ذکر کرنے (اور ان کا اس حدیث کو ذکر کرنا اس بات کا قرینہ ہے کہ یہ حدیث ان کے نزدیک صحيح ہے) کے باوجود یہ کہنا ہے کہ
“اصل میں ’فَفِدْیَۃٌ مِّنْ صِیَامٍ اَوْصَدَقَۃٍ اَوْنُسُکٍ‘ کے الفاظ آئے ہیں. اِن کا یہ اسلوب دلیل ہے کہ فدیے کی تعداد اور مقدار کا معاملہ لوگوں کی صواب دید پر چھوڑ دیا گیا ہے” (اليان)
جبکہ غامدی صاحب کے استاد مولانا امین احسن اصلاحی نے بذریعہ حدیث مطلق كى تقييد کو واضح طور پر قبول کیا ہے اور ان کے الفاظ یہ ہیں۔
“قرآن میں اس کفارے کی تین صورتیں بالإجمال بیان ہوئی ہیں. روزے یا صدقہ یا قربانی. نبی صلی اللہ علیہ وسلم نے اس اجمال کی تشریح فرما دی ہے کہ یا تو تین دن کے روزے رکھ دے یا چھ مسکینوں کو کھانا کھلا دے یا کم از کم ایک بکری کی قربانی دے دے” (تدبر قرآن)
دونوں صورتوں میں واقع فرق کو سمجھنا ہو تو اس طرح سمجھا جا سکتا ہے کہ قرآن نے بنی اسرائیل کو گائے ذبح کرنے کا حکم ديا یعنی بقرة جو کہ اسم نکرہ مطلقہ ہے یعنی وہ کوئی بھی ایک گائے ذبح کر ڈالتے تو امتثال امر ہو جاتا یعنی یہ ایک مکمل حکم تھا لیکن آخركار خدا کی طرف سے اس میں کچھ قيود کا اضافہ کر دیا گیا جو کہ گائے میں پائی جانا ضروری ٹھہریں جیسے خاص عمر اور خاص رنگ. اس سے جو نتیجہ برآمد ہوتا ہے وہ یہ ہے کہ جب نکرہ مطلقا آئے تو اس پر عمل کی صورت میں صرف جنس کی قید ہے باقی اوصاف میں کسی قسم کی کوئی قید نہیں لیکن جب نکرہ کے ساتھ اوصاف بیان کر دیے جائیں تو ان اوصاف کے ساتھ حکم کو پورا کرنا ضروری ٹھہرتا ہے. (غامدی صاحب نے اپنى کتاب برہان میں اپنے تصور بیان کو اسی مثال سے واضح کیا ہے)
اب اگر بذریعہ موسى علیہ السلام اضافی قیود لاگو ہونے کے بعد بھی بنی اسرائیل کوئی سی بھی گائے ذبح کر ڈالتے تو کیا یہ تب بھى حكم كى تعميل قرار پاتا؟ اگر ايسا نہیں تو بالکل اسی طرح جب اللہ کے رسول نے روزے اور صدقے کے حوالے سے اضافی قیود کا تعین كر ديا تو کیا پھرکسی کے لیے ان اضافی قيود سے ہٹ کے کوئی اختیار تسلیم کیا جا سكتا ہے؟
دوسرا یہ کہ نبی صلی اللہ علیہ وسلم کا روزوں اور مساکین کی تعداد کا مقرر کرنا اور آیت كو اس کے عموم (روزوں اور خيرات كى كى غير مقررہ تعداد اور مقدار) پر برقرار رکھنے کی بجائے متعین کرنا كيا معنى رکھتا ہے يا دوسرے لفظوں میں اگر خدا نے یہ معاملہ لوگوں پر ہی چھوڑنا تھا تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے تین روزوں اور چھ مساکین کی تعيین کیوں فرمائی۔
تيسرا یہ کہ اس حدیث کی بابت یہ بھی کہا جا سکتا تھا (ليكن غامدی صاحب نے ایسا کوئی احتمال ذکر نہیں کیا) کہ یہ بات خاص ان صحابی سے متعلق ہے جن کو آپ صلی اللہ علیہ والہ وسلم نے یہ ہدایت دی نہ کہ عمومی ہدایت لیکن انہی صحابی نے ایک اور روایت (صحیح بخاری ٤٥١٧) میں یہ بیان کر کے اس گمان کی از خود تردید کر دی کہ یہ آیت نازل تو میرے بارے میں ہوئی لیکن اس کا حکم سب کے لیے عام ہے (حدیث کے الفاظ یہ ہیں فنزلت في خاصه ولكم عامه)
لہذا استخفاف حدیث کے حوالے سے فیصلہ كن امر حدیث کو محض اپنی کتاب میں جگہ دینا نہیں بلکہ حدیث کو وہ مطلوبہ جگہ دینا ہے جس کا وه بطور قول رسول تقاضا رکھتی ہے ۔
Appeal
All quality educational content on this site is made possible only by generous donations of sponsors like you. In order to allow us to continue our effort, please consider donating whatever you can!
Do Your Part!
We work day in and day out to produce well-researched, evidence based, quality education so that people may gain the correct understanding of their religion. But our effort costs a lot of money! Help us continue and grow our effort so that you may share in our reward too!
You May Also Like…
جاوید غامدی کی تکفیری مہم: وحدت الوجود اور دبِستانِ شبلی
نادر عقیل انصاری اسلامی تاریخ میں یونان و روم کے فکری تصورات کی یورش،...
حدیثِ عمار رضی اللہ عنہ
ایڈمن آف اسلام اینڈ ڈائورسٹی حدیث نبوی، حدیث عمار (رض) ہمارے لئے قطعی نص...
اتہامِ انکارِ حدیث اور غامدی حلقے کی پہلو تہی
محمد خزیمہ الظاہری غامدی حلقہ انکار حدیث کی صاف تہمت سے اس لئے بچ نکلتا...